• Ce documente se întocmesc în contabilitatea primară?

    Dacă ești persoana însărcinată cu contabilitatea primară sau ești interesat de un post în acest domeniu, trebuie să știi care sunt documentele pe care le vei întocmi. Printre acestea se numără:

    Ce documente se întocmesc în contabilitatea primară?

    Notele de intrare-recepție (NIR)

    Nota de recepție și constatare de diferențe este numele corect pentru bine cunoscutul NIR și este un document pentru recepția bunurilor aprovizionate și, în același timp, este un document justificativ pentru încărcarea în gestiune.

    Documentul cuprinde date privind actele însoțitoare, denumirea materialelor, a ambalajelor și a materialelor refolosibile din dezambalare, codul, cantitățile și valoarea mărfurilor selecționate, procentul și valoarea rabatului comercial.

    La ce servește nota de intrare recepție (NIR)?

    NIR-ul servește ca:

    • document pentru recepția bunurilor aprovizionate;

    • document justificativ pentru încărcare în gestiune;

    • act de proba în litigiile cu cărăușii și furnizorii, pentru diferențele constatate la recepție;

    • document justificativ de înregistrare în contabilitate.

    Registrele de casă

    Registrul de casă este un document de înregistrare operativă a încasărilor și plăților în numerar efectuate prin casieria unității, pe baza documentelor justificative, care ajuta la stabilirea soldului de casă de la finalul fiecărei zile.

    Registrul de casă este un formular tipizat care trebuie completat în fiecare zi de către companii. Se poate achiziționa de la papetării, dar se poate lista şi din programe de contabilitate primara sau se poate edita şi completa într-un format Word sau Excel.

    Statele de salarii

    Sunt numite și state de plată și sunt actele de bază care sunt luate în considerare când se calculează salariile angajaților, dar și în plata contribuțiilor și sumelor achitate și înregistrate în contabilitate.

    Dispozițiile de plată

    Acestea pot servi ca document justificativ de înregistrare în registrul de casă și contabilitate, atunci când au loc plăți în numerar în absența altor documente care să le dovedească, sau ca dispoziție pentru casierie.

    Pontajele

    Pontajele sunt documente care cuprind numărul de ore lucrate zilnic de fiecare angajat și sunt foarte importante deoarece angajatorul are obligația de a le prezenta inspectorilor de muncă dacă aceștia cer să le vadă.

    Deconturile de cheltuieli

    În general, acestea se întocmesc pentru cheltuielile pentru care nu se eliberează factură, ci doar bon fiscal. Deconturile de cheltuieli pot avea valoare de document justificativ în registrul de casă și în contabilitate, de act care să ajute la stabilirea diferențelor de primit sau de restituit sau de act pentru decontarea unor deplasări.

    Alte documente care intră în sfera contabilității primare sunt facturile emise către clienți, chitanțele și cecurile și dispozițiile de încasare către casierii.

    Ce cuprinde fișa postului unui contabil primar?

    Fișa postului unui contabil primar cuprinde mai multe sarcini și îndatoriri care țin de situația financiară a instituției. Dacă vei lucra pe un asemenea post, va trebui să:

    • înregistrezi la timp, corect și în mod egal informațiile financiare necesare, folosindu-te de documentele justificative;
    • organizezi documentele, să le îndosariezi și să le arhivezi;
    • ții evidența la zi a tuturor operațiunilor economice care au loc prin casieria instituției;
    • realizezi rapoarte de management și situații, luând în calcul documentele justificative;
    • menții contactul cu reprezentanții administrației publice;
    • predai și să preiei documentele contabile.

    Dacă dorești să împărtășești cu noi perspectivele tale și experiența, te așteptăm cu drag în echipa noastră!

    În cadrul echipei noastre vei avea parte de provocări noi și de dezvoltare a unei cariere.

    Firma de contabilitateContabilserv, oferă servicii de contabilitate in Bucuresti la standarde inalte de calitate, echipa noastra fiind formata din contabili si experti contabili acreditati CECCAR.

     

    Daca iti doresti sa lucrezi cu o firma de contabilitate care sa iti ofere servicii de contabilitateconsultanta fiscala sau servicii de salarizare de calitate, puteti apela la ContabilServ.

    « KMG Auto: Centru de constatari daune autoGhid cumpărător: Cum să alegi un set LEGO frumos pentru copilul tău »
    Partager via Gmail Yahoo! Blogmarks

    Tags Tags: , ,
  • Comments

    No comments yet

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Add comment

    Name / User name:

    E-mail (optional):

    Website (optional):

    Comment: